איך העולם הדתי יכול לשרוד העולם האינטרנט?

מערכת שורש  ג כסליו, תשפא  11/19/2020

באופן טבעי וכאשר מדובר במספר לא מבוטל של אנשים' הרי שאי אפשר להתעלם מהציבור הדתי גם כאשר מדובר לחיבור לאינטרנט
.......................

איך העולם הדתי יכול לשרוד העולם האינטרנט?

צילום: איתי ורציק

הקהל הדתי תופס נפח גדול מאוד במדינת ישראל באופן טבעי וכאשר מדובר במספר לא מבוטל של אנשים הרי שאי אפשר להתעלם מהציבור הדתי גם כאשר מדובר לחיבור לאינטרנט.

איתי ורצ'יק מתמחה בבנייה ושיווק של אתרים כשרים לקהל הדתי.

ידוע לכל כי חלק מהקהל הדתי לא מאמץ אמצעים טכנולוגיים וביניהם את האינטרנט, אולם הרבה מן הקהל כן עושה את זה ומחבק את הקדמה הטכנולוגית שהקב"ה יצר לנו כדי לשפר את החיים שלנו, גם להפיץ את המסרים שלנו, כדי להביא לקוחות נוספים לעסק כדי להתפרנס, כדי להכיר אנשים חדשים מהארץ ומהעולם, כדי לחבר בין היהודים בתפוצות ועוד.

בעולם השיווק הדיגיטלי אנו מקבלים לא פעם בקשות של אנשים דתיים לבניית אתרים כשרים, כלומר אתרים צנועים יותר ולעתים אף מדובר באתרים שפונים רק לקהל הדתי ובשפה שלו.

מהו אתר כשר?

אתר כשר הוא אתר בעל אופי צנוע. כלומר אתר שהתכנים בו צנועים ומתורבתים. אין מילים גסות, אין שפה בוטה ובדרך כלל גם לא יהיו שם דעות פוליטיות. כמו כן גם לא יוצגו דעות דתיות שאינן קשורות לדת היהודית כמובן. גם התמונות והסרטונים שנחשבים למדיה וויזואלית וחשובים מאוד בהעשרת התוכן המשותף באתר, יהיו צנועים ומכבדים את המעמד.

אתרים כשרים יכולים להיות אתרים לקהל יעד חילוני או קהל יעד דתי, אתרים הפועלים 7 ימים בשבוע או אתרים שיש להם תוסף מיוחד שמוריד את האתר מהאוויר בשבת ומחזיר אותו לאוויר במוצאי שבת.

אלו יכולים להיות אתרים של בעלי עסקים, פורטלים בתחומים שונים וכמובן חנויות מקוונות למכירת ספרי תורה, תשמישי קדושה, קידום עמותות ותרומות ועוד. כדי שהאתר יהיה כשר לגמרי חשוב שהוא גם ישב על חשבון אחסון אתרים ייעודי משלו. ללא אתרים לא צנועים, אתרים שמעודדים אלימות או אתרים אחרים בעייתיים.

בניית אתרים כשרים – כיצד זה מתבצע?

כאשר בונה אתרים מגיע לבניית אתר כשר הוא קודם כל יושב עם בעל העסק בפגישה פיזית או באמצעות הטלפון לנוחיות הלקוח – ומאפיינים יחד את האתר שהולך להיבנות. לאחר אפיון העסק, אפיון האתר ואפיון קהל היעד שלו ניתן לתכנן את מבנה האתר, את המבנה ההיררכי של התכנים בו, את מילות המפתח הראשיות שיבססו את התפריט הראשי של האתר ואת המבנה הראשוני שלו ועוד. בהתאם להוראות מהלקוח ניתן יהיה להעלות רעיונות גם לגבי תמונות המשותפות באתר, סרטונים והתכנים שהולכים לעלות אליו.

שיווק וקידום אתרים כשרים באינטרנט:

איתי ורצ'יק בעל ניסיון רב שנים בתחום ובעבודה מול הקהל הדתי, תוך התאמת צרכי הלקוחות, עם הצניעות והכבוד המאפיינים את הדת היהודית ביחד עם העוצמה האדירה של האינטרנט בחיינו.

מלבד בניית אתרים כשרים איתי גם מספק שירותי שיווק ופרסום לרבות קידום אתרים כשרים בגוגל.